Produkty wspierające zdrowy sen są jednym z najnowszych trendów w branży spożywczej, odpowiadającym na rosnące zainteresowanie zdrowym trybem życia.
Wynika to z coraz większej świadomości, że sen jest kluczowy dla regeneracji organizmu, zdrowia psychicznego i fizycznego oraz ogólnego samopoczucia. Produkty takie jak herbaty, suplementy, a także nowatorskie przekąski i napoje wzbogacone w melatoninę, magnez oraz CBD cieszą się popularnością. Te składniki wspierają regulację rytmu dobowego, zmniejszają poziom stresu i pomagają w wyciszeniu przed snem.
W Polsce, ponad połowa konsumentów wykazuje zainteresowanie produktami na lepszy sen. Największą popularnością cieszą się one wśród młodych osób (63% w wieku 16-24 lata).
Ten segment rynku ma ogromny potencjał wzrostu, zwłaszcza że sen jest coraz częściej traktowany jako nieodłączny element profilaktyki zdrowotnej. Dodatkowo pojawia się zapotrzebowanie na bardziej innowacyjne produkty spożywcze, które wychodzą poza tradycyjne herbaty, takie jak jogurty czy batony wzbogacone w naturalne środki nasenne.
Według prowadzącej na ten temat badania rynkowe firmy Mintel, „innowacje spożywcze mające na celu poprawę jakości snu to interesująca nisza dla marek poszukujących nowych obszarów rozwoju”
Dalszy rozwój tej niszy jest przewidywany, szczególnie w obliczu wzrostu liczby osób cierpiących na bezsenność, co wskazuje na rosnące zapotrzebowanie na naturalne i skuteczne rozwiązania poprawiające jakość snu.