Azja daleka czy bliska?
W ostatnich latach stosunki pomiędzy Madrytem a Pekinem stają się coraz bliższe. Premier Pedro Sánchez w ciągu ostatnich trzech lat regularnie odwiedza Chiny. Hiszpania odgrywa ważną rolę w inwestycjach chińskich w sektorze motoryzacyjnym.
– Musimy produkować samochody, które będą tak konkurencyjne, jak pozwala na to nasz potencjał, i na tyle ekonomiczne, aby Hiszpanie mogli sobie na nie pozwolić – powiedział w środę Sanchez podczas prezentacji planu.
Plan „Auto 2030”
Mowa tu o inwestycji w auta elektryczne, na które Hiszpania przeznaczy prawie 1,3 mld euro. W ramach planu „Auto 2030” rozpoczęto budowy fabryki baterii w północno-wschodniej części kraju. Dziennik „El Pais” pisze: „Hiszpania wprowadza niespotykaną dotąd w Europie strategię dla motoryzacji”. W ciągu kolejnych pięciu lat władze zamierzają przeznaczyć 400 mln euro na bezpośrednią pomoc przy zakupach samochodów elektrycznych. Kolejne 300 mln będzie przeznaczone na rozbudowę sieci punktów ładowania pojazdów.
Jest to potężny krok w dalszych działaniach wspierające zakaz samochodów spalinowych do końca 2035 roku. Zwłaszcza, że Hiszpania jest jednym z głównych producentów samochodów w Europie.

