Zdjęcie ilustracyjne; Foto: Eva Bronzini

Unilever zwiększa produkcję makaronu w Poznaniu, celując w rynek europejski. Holandia największym odbiorcą

Unilever, globalny gigant FMCG, postawił na modernizację swojej blisko stuletniej fabryki w Poznaniu, by zwiększyć produkcję makaronu. Jak donosi „Puls Biznesu”, inwestycje w fabryce w tym roku wyniosą aż 15 mln euro, co stanowi wzrost o 6 mln euro w porównaniu do roku ubiegłego. Najwięcej środków zostanie przeznaczone na uruchomienie nowej linii produkcyjnej do dań gotowych, takich jak makaron instant, sprzedawanych pod markami Amino i Knorr.

Aktualnie w poznańskiej fabryce działają trzy linie produkcyjne, które dziennie wytwarzają ponad 200 mln sztuk produktów. Dzięki nowej linii produkcyjnej, której uruchomienie planowane jest na przyszły rok, wydajność zwiększy się o dodatkowe 160 mln sztuk dziennie.

„Dążymy do podobnych usprawnień także w pozostałych liniach, aby lepiej kontrolować procesy produkcyjne. Chcemy mocniej wykorzystywać technologie uczenia maszynowego i zaawansowanej kontroli procesów. To umożliwi nam bieżące monitorowanie parametrów produkcji przy użyciu modeli statystycznych i sztucznej inteligencji” – mówi Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki Unilever Polska w Poznaniu.

Unilever intensywnie rozwija moce produkcyjne fabryki, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na makaron na rynkach zagranicznych. Obecnie jedynie 15% wyrobów pozostaje w Polsce, a reszta trafia na eksport, głównie do krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Największym zagranicznym odbiorcą jest Holandia, która pod względem zamówień przewyższa nawet rynek polski. W planach firmy jest dalsza ekspansja, szczególnie na rynki Europy Zachodniej.

Źródło: PAP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *