Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała w komunikacie o nałożeniu na Alior Bank kary pieniężnej w wysokości 300 tys. zł. Sankcja ta jest wynikiem stwierdzonych nieprawidłowości w przeprowadzaniu analizy wymagań i potrzeb klientów podczas oferowania umów ubezpieczeniowych.
„Komisja Nadzoru Finansowego 27 września 2024 roku wydała decyzję nakładającą na Alior Bank SA z siedzibą w Warszawie karę pieniężną w wysokości 300 tys. zł. (…) Komisja wydała decyzję w wyniku zawartego z bankiem układu w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji. Bank spełnił przesłanki, które były warunkiem zawarcia układu tj. usunął stan niezgodności z prawem poprzez przyjęcie prawidłowych zasad analizy wymagań i potrzeb klientów, zgodnie z wymogami określonymi w ustawie o dystrybucji, oraz ujawnił Komisji wszelkie istotne okoliczności dotyczące naruszenia objętego postępowaniem. Za sprawą układu Komisja obniżyła karę o 50 proc.”
Dodano, że decyzja, zawierająca ustalenia określone w postanowieniu, jest ostateczna i prawomocna. Oznacza to, że bank nie ma prawa do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy ani do złożenia skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego.
Największym akcjonariuszem spółki akcyjnej Alior Bank jest PZU, posiadający prawie 32% akcji. Bank informuje, że obsługuje ponad 4 miliony klientów indywidualnych oraz 180 tysięcy firm. (PAP)