Polska firma InPost kontynuuje swoją dynamiczną ekspansję na rynku logistycznym, wprowadzając międzynarodową usługę wysyłki paczek za pośrednictwem swoich popularnych Paczkomatów. Nowa inicjatywa, ogłoszona przez prezesa InPost, Rafała Brzoskę, obejmuje dostawy między Polską a siedmioma europejskimi krajami: Francją, Hiszpanią, Portugalią, Włochami, Belgią, Holandią oraz Luksemburgiem. W przyszłości planowane jest także rozszerzenie tej usługi o Wielką Brytanię.
Rafał Brzoska podkreśla, że usługa ta była długo oczekiwana zarówno przez klientów indywidualnych, jak i sklepy internetowe, dla których międzynarodowe dostawy stają się coraz bardziej kluczowe. „Europejski sektor e-commerce ma ogromny potencjał wzrostu – zwłaszcza w zakresie dostaw międzynarodowych” – zaznacza prezes.
Rozwój i inwestycje InPost
InPost od dłuższego czasu rozwija się w Europie. Na koniec trzeciego kwartału 2024 roku firma posiadała niemal 79 tys. punktów out-of-home, w tym około 44 tys. Paczkomatów i blisko 35 tys. punktów PUDO w dziewięciu krajach. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa zainstalowała rekordową liczbę 10 tys. maszyn, co potwierdza jej dynamiczny rozwój.
Firma zanotowała również wzrost przychodów – w trzecim kwartale 2024 r. wyniosły one ponad 2,5 mld zł, co stanowi wzrost o 23 proc. rok do roku. Z kolei wolumen przesyłek wzrósł o kilkanaście procent w Polsce i o 20 proc. na rynkach zagranicznych.