Karol Nawrocki, Rafał Trzaskowski i Sławomir Mentzen. Fot. PAP//Piotr Polak/Tytus Żmijewski/Marian Zubrzycki

Kampania dezinformacyjna. Co wiadomo o próbie ingerencji w wybory prezydenckie

Z ustaleń mediów wynika, że za szeroko zakrojoną kampanią internetową oczerniającą opozycyjnych kandydatów na prezydenta stoją ludzie powiązani z Platformą Obywatelską. Grzegorz Płaczek podsumował, co na razie wiadomo o próbie ingerencji w wybory prezydenckie.

Co wiadomo o próbie ingerencji w wybory prezydenckie

Politycy PiS i Konfederacji podkreślają, że nie można dopuścić do tego, by sprawa kampanii internetowej oczerniającej Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena została zamilczana, ponieważ wygląda na gigantyczny skandal.

Grzegorz Płaczek podjął próbę podsumowania tego, co wiemy do tej pory w sprawie tzw. reklam profrekwencyjnych. W swojej ocenie opublikowanej na X wyszczególnił 10 punktów.

Na początku polityk przypomniał, że „Ośrodek Analizy Dezinformacji NASK poinformował, iż ostatnio zidentyfikował reklamy polityczne na platformie Facebook, które mogą być finansowane z zagranicy”.

W punkcie drugim dodał, że „NASK wskazał, że reklamy (na które wydano 420 tys. zł!) mogą stanowić INGERENCJĘ obcych podmiotów w kampanię wyborczą.”

Punkt trzeci – „podejrzane reklamy” były publikowane przez dwa profile na Facebook’u: „Wiesz Jak Nie Jest” oraz „Stół Dorosłych” i krytykowały Pana Karola Nawrockiego oraz Pana Sławomira Mentzena. Jak łatwo się domyślić, reklamy… „promowały” i wychwalały Pana Rafała Trzaskowskiego”.

4. Osoby występujące w reklamach zostały „zachęcone do udziału w nich” przez ludzi… z fundacji „Akcja Demokracja”

5. Prezes „Akcji Demokracja” Pan Jakub Kocjan do niedawna był asystentem posłanki KO (zrezygnował z asystowania posłance… w marcu 2025 r.), a w 2020 r. otrzymał nagrodę od samego Pana Rafała Trzaskowskiego. Ot, taka historia

6. NASK oficjalnie wskazał, że celem działań podmiotu płacącego za reklamy na Facebook’u mogło być działanie na rzecz DESTABILIZACJI sytuacji przed wyborami prezydenckimi w Polsce! Za podobny numer w Rumunii wywalono za burtę prawicowego kandydata z wyborów prezydenckich.

7. Zatem kto stoi na końcu za reklamami? Za działaniami „Akcja Demokracja” stoi… firma „Estratos”, która spotkała się już w przeszłości z zarzutami nielegalnego przetwarzania danych osobowych i ukrywania źródeł finansowania innych kampanii. Większościowym udziałowcem firmy „Estratos” jest fundusz powiązany z amerykańską Partią Demokratyczną – gorącymi przeciwnikami prezydenta Trumpa.

8. Zespół „Akcji Demokracja” początkowo twierdził, że nie zna ludzi z dwóch profili: „Wiesz Jak Nie Jest” oraz „Stołu Dorosłych”, jednak pod naciskiem pytań dziennikarzy, „Akcja Demokracja” zmieniła zdanie. Fundacja przypomniała sobie, że… jednak tych ludzi zna.

9. Gdy NASK wskazywał publicznie, że za reklamami stoją nieprzyjazne państwa, tak naprawdę za reklamami… kryli się działacze fundacji „Akcja Demokracja”, powiązanej politycznie ze środowiskiem KO i Panem Rafałem Trzaskowskim.

W ostatnim punkcie czytamy: „Państwowa instytucja NASK wprowadziła w błąd opinię publiczną (w czasie kampanii prezydenckiej!), informując, że „podejrzane” reklamy na Facebook’u z dwóch profili, rzekomo po interwencji NASK, zostały zablokowane. Firma Meta (właściciel platformy Facebook) zaprzecza i tłumaczy, że NASK niczego nie zablokował, bowiem opłacone reklamy po prostu zwyczajnie dobiegły końca. Co więcej, Wirtualna Polska otrzymała od firmy Meta zapewnienie, iż administrator dwóch stron na Facebook’u („Wiesz Jak Nie Jest” i „Stół Dorosłych”) znajduje się W POLSCE! Firma Meta nie znalazła żadnych dowodów na zagraniczną ingerencję”.

I teraz postaram się być kulturalny i pozwólcie, że na koniec skieruję dwa słowa do Pana Rafała Trzaskowskiego i Jego sztabu – jesteście Państwo obrzydliwymi krętaczami, manipulatorami i powinniście walczyć o urząd woźnego w Namibii, a nie o Pałac Prezydencki, a Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego powinna Was prześwietlić do spodu za to, co zrobiliście i jak łamiecie wszelkie reguły przyzwoitości, obchodząc finansowanie kampanii wyborczej przez komitet wyborczy – podsumował swój wpis Grzegorz Płaczek

Kampania dezinformacyjna przed wyborami prezydenckimi

Dziennikarze Wirtualnej Polski ujawnili, że za publikowanymi w sieci reklamami promującymi kandydata Koalicji Obywatelskiej, a zarazem atakującymi jego głównych konkurentów – popieranego przez Prawo i Sprawiedliwość Karola Nawrockiego oraz Sławomira Mentzena z Konfederacji, stoi fundacja Akcja Demokracja. Prezesem tej fundacji jest Jakub Kocjan, który jeszcze kilka tygodni temu był asystentem poseł Koalicji Obywatelskiej.

Z kolei „Gazeta Polska” napisała, że Akcja Demokracja latami była finansowana przez fundację nadzorowaną przez niemieckiego ministra, dzięki któremu powstał rurociąg Nord Stream.”

źródło: dorzeczy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *