Poczta Polska oraz Żabka zawarły umowę, która ustanawia bezpośrednie partnerstwo biznesowe; ma to na celu uproszczenie procesu dla klientów, którzy odbierają i nadają paczki w Żabkach – poinformowała w poniedziałek Poczta Polska. Jednocześnie zapowiedziała, że planuje wprowadzenie podobnych inicjatyw z innymi firmami.
W komunikacie firma podkreśliła, że Żabka jest pierwszym partnerem, z którym Poczta Polska nawiązała technologiczną integrację.
,,Tego typu współpraca w zakresie obsługi przesyłek – bez korzystania z pośredników – ma w przyszłości stać się normą w relacjach z innymi partnerami. Wspólne działania z firmą Żabka Polska Sp. z o. o. z pewnością umożliwią wprowadzenie podobnych rozwiązań (. . . ) w sieciach handlowych, w których klienci mają możliwość odbierania i nadawania paczek dostarczanych przez Pocztę Polską”. – zaznaczyła spółka.
Zgodnie z umową, systemy operacyjne obu firm będą wymieniać informacje bezpośrednio – wcześniej korzystano z pośrednika. Poczta Polska zaznaczyła, że zmiana modelu komunikacji nie wpłynie na samo doświadczenie klientów, a wszystkie procesy związane z nadawaniem i odbieraniem paczek będą przebiegały w dotychczasowy sposób.
Poczta zauważyła, że bezpośrednia współpraca z sieciami handlowymi przynosi wiele korzyści dla obu stron, takich jak zwiększona wydajność, lepsza kontrola nad operacjami oraz szybsza reakcja na potrzeby klientów.
,,Taka współpraca sprzyja również wymianie pomysłów i sprawdzonych praktyk, co prowadzi do wzrostu innowacyjności oraz opracowywania nowych produktów i usług”. – dodała firma.
W komunikacie podkreślono również, że spośród wszystkich punktów, w których można odebrać przesyłki, klienci Poczty najczęściej wybierają sklepy Żabki. Na luty br. było to ponad 11 tys. sklepów – w centrach miast, centrach handlowych oraz w mniejszych miejscowościach.
,,Poczta Polska stara się, aby odbiór, nadanie czy zwrot paczki za ich pośrednictwem były dla klientów prostymi i niewymagającymi zbyt wiele czasu czynnościami, które można szybko, wygodnie i niedaleko od domu czy pracy załatwić, przy okazji wykonując inne zadania”. – przekazała firma. Poczta współpracuje z Żabką Polska Sp. z o. o. od 2017 roku.
Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, będąca największym krajowym operatorem pocztowym. Zatrudnia ponad 51,6 tys. osób. W pierwszej połowie 2024 roku Poczta odnotowała straty przekraczające 300 mln zł, co według aktualnego prezesa firmy, Sebastiana Mikosza, jest efektem błędów i zaniedbań z wcześniejszych lat.
Na koniec marca 2025 roku Żabka zarządzała ponad 11 tys. sklepów franczyzowych w Polsce.
Grupa ma także sieć samoobsługowych sklepów autonomicznych pod marką Żabka Nano, do której należy również marka Maczfit oraz platforma Dietly. Działa na rynku zakupów spożywczych online przy pomocy marek Jush! i Delio. W roku 2024 grupa weszła na rynek rumuński, nabywając firmę DRIM. Od października 2024 roku akcje Zabka Group są notowane na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Źródło: PAP