Istniejemy dzięki Waszym wpłatom!

Wspieraj Autora na Patronite

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miesjcu. Napisz do nas

Fot. PAP/Albert Zawada

Udostępnij ten artykuł

Podpis kwalifikowany od dziś dostępny w aplikacji mObywatel

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miejscu. Napisz do nas

Od dzisiaj podpis kwalifikowany jest dostępny w aplikacji mObywatel – poinformował wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski.

Podpis kwalifikowany od dziś dostępny w aplikacji mObywatel

Jesteśmy na czele zmian w Unii Europejskiej. W aplikacji mObywatel pojawia się podpis kwalifikowany – na rok przed terminem wskazanym przez instytucje unijne

– powiedział Standerski, wyjaśniając, że wprowadzenie nowego rozwiązania jest związane z wdrażaniem do polskich przepisów rozporządzenia eIDEAS

Podkreślił, że Polska jest pierwszym krajem, którego obywatele mają dostęp do podpisu kwalifikowanego w aplikacji – to pilotaż rozwiązania, które za kilkanaście miesięcy będzie powszechne w całej Unii Europejskiej.

Każdy użytkownik aplikacji mObywatel będzie mógł bezpłatnie podpisać do pięciu dokumentów miesięcznie

Na czas trwania pilotażu, tzn. przez najbliższy rok, każdy użytkownik aplikacji mObywatel będzie mógł bezpłatnie podpisać do pięciu dokumentów miesięcznie.

Żeby podpisać umowę najmu mieszkania, sprzedaży samochodu czy wniosek do urzędu, konieczne będzie wybranie jednego spośród czterech dostawców podpisu kwalifikowanego – opcja ta jest dostępna po wejściu do aplikacji.

Wówczas będzie można podpisywać nasze dokumenty podpisem kwalifikowanym, czyli tym podpisem, który ma najwyższy poziom zabezpieczeń, który ma najwyższy poziom zaufania i można go powszechnie stosować w naszych codziennych sprawach, w codziennych sprawach obywateli, osób fizycznych

– zaznaczył wiceminister

Standerski przypomniał, że podpis kwalifikowany ma taką samą moc prawną jak podpis własnoręczny, gwarantuje autentyczność, jest bezpieczny, wygodny i szybki. Dodał, że nowa funkcjonalność pozwoli na urzędową obsługę dokumentów w ramach elektronicznych systemów zarządzania dokumentacją, co przełoży się m.in. na szybkość załatwiania spraw.

źródło: PAP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miejscu. Napisz do nas