Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miesjcu. Napisz do nas

Fot. Pixabay

Udostępnij ten artykuł

Ponad połowa Polaków uważa, że piwo w Polsce jest drogie

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miejscu. Napisz do nas

Ponad połowa Polaków uważa, że piwo w Polsce jest drogie, a aż dwie trzecie zauważyło wzrost jego cen w ostatnich dwunastu miesiącach – wynika z badania Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna.

Ponad połowa Polaków uważa, że piwo w Polsce jest drogie

Badanie pokazuje, że ponad połowa ankietowanych (51 proc.) ocenia ceny piwa jako wysokie lub bardzo wysokie. Tylko 5 proc. określa je jako zbyt niskie.

Aż 90 proc. konsumentów piwa uważa obecne jego ceny za odpowiednie albo wręcz za wysokie. To sygnał, że kolejni klienci po podwyżkach będą gotowi zrezygnować z zakupu albo przerzucić się na inny, tańszy rodzaj alkoholu

– wskazuje Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie

Podwyżki cen w ciągu roku dostrzegło aż 68 proc. osób pijących piwo

Od 2019 r. cena piwa wzrosła o 40 proc., głównie z powodu inflacji i nowych obciążeń podatkowych.

Dalsze podwyżki wynikające m.in. z polityki fiskalnej czy innych obciążeń finansowych branży piwowarskiej, mogą mieć daleko idące skutki, łącznie z koniecznością dalszego ograniczania produkcji, co odbije się na całym łańcuchu wartości branży

– przestrzega Morzycki

Badani przestają kupować piwo ze względu na wysoką cenę

Ceny piwa wyraźnie wpływają na wybory konsumentów. 24 proc. badanych przyznało, że nie kupiło piwa ze względu na jego wysoką cenę, a w zamian za to sięgnęło po alkohol bardziej korzystny cenowo. Niepokojące jest to, że w grupie młodych dorosłych (18–24 lata) aż 44 proc. zastąpiło piwo tańszym alkoholem. Co trzeci Polak deklaruje również ogólne ograniczenie spożycia piwa alkoholowego z powodu jego ceny.

Okazuje się, że statystyczne wyliczenia dotyczące tzw. dostępności ekonomicznej piwa rozmijają się z rzeczywistością. Konsumenci teoretycznie mogliby kupować więcej, ale rosnące ceny sprawiają, że kupują mniej. Badanie na panelu Ariadna to potwierdziło. Widzimy to także w wynikach sprzedażowych – ten rok prawdopodobnie zamknie się największym spadkiem rynku piwa od 1989 r.

– podkreśla Morzycki

źródło: inf. prasowa

Autor:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miejscu. Napisz do nas