Istniejemy dzięki Waszym wpłatom!

Wspieraj Autora na Patronite

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miesjcu. Napisz do nas

Fot. Ambasada RP w Pradze

Udostępnij ten artykuł

Port Gdynia uczestniczy w Dniu Polskiej Logistyki w Pradze

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miejscu. Napisz do nas

W ambasadzie RP, mieszczącej się w Pradze, odbył się 15 października Dzień Polskiej Logistyki. Jest to wydarzenie poświęcone współpracy polsko-czeskiej w sektorze transportu i logistyki.

Port Gdynia uczestniczy w Dniu Polskiej Logistyki w Pradze

Organizatorami wydarzenia jest Ambasada RP w Pradze oraz Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH, we współpracy z Krajową Izbą Gospodarki Morskiej oraz licznymi partnerami z Polski i Czech.

Szczecin jest portem położonym najbliżej Pragi. Problemem jest jeszcze infrastruktura

– powiedział PAP przewodniczący zarządu PKP Cargo International Łukasz Grzesło

Po polskiej stronie ten infrastrukturalny problem sprowadza się do remontu trasy kolejowej wzdłuż Odry, a po stronie czeskiej do zakończenia prac przy linii kolei szybkich prędkości na odcinku między Praga a Libercem.

To utworzy korytarz kolejowy między Szczecinem, Świnoujściem a Pragą, taki jak dziś funkcjonuje bardzo sprawnie między Gdynią, Gdańskiem a Ostrawą

– powiedział Grzesło

„Ostatnia mila” jako decydujący czynnik

My mówimy, że transport z Azji do Rotterdamu, czy do Hamburga, czy do Gdańska, to jest ten sam koszt. Ale „ostatnia mila” z portu do Czech potrafi być wyższym kosztem niż cały transport. Dlatego jak zaczniemy analizować transport z Gdańska, albo z Gdyni, albo też ze Świnoujścia, to nagle może okazać się, że to się finansowo opłaca

– powiedział PAP szef marketingu Portu Gdańsk Piotr Bura

Logistycy, szczególnie ci związani z morzem posługują się terminem „ostatniej mili”. To ona ma decydujący wpływ na koszty przesyłki.

Rozpoczęły się prace budowlane między D11 w Czechach i S3 w Polsce

Szefowa polskiej placówki dyplomatycznej w Pradze Barbara Tuge-Erecińska inaugurując spotkanie powiedziała, że ważnym wydarzeniem ostatnich miesięcy było rozpoczęcie prac budowlanych między drogami D 11 w Czechach i S 3 w Polsce.

Może ta nowa inwestycja doprowadzi do powstania nowego, wygodnego i szybkiego szlaku drogowego do transportu cargo między Republiką Czeską a Polską, w tym między polskimi portami

– oceniła

Przypomniała też, że w grudniu ubiegłego roku rozpoczęto połączenie Baltic Express z Pragi do Gdyni. Teraz, jak powiedziała, są plany przedłużenia trasy tego połączenia do Ustki. To nie koniec zainteresowania czeskich przewoźników polskim rynkiem. Prywatna firma Leo Express uruchomi nowe pociągi na trasie Praga – Kraków – Warszawa. Kolejny czeski przewoźnik RegioJet już wprowadził regularne kursy między Krakowem a Warszawą.

źródło: PAP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Miejsce reklamowe

Twoja reklama może być widoczna
w tym miejscu. Napisz do nas