Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie internetowej kampanii wspierającej Rafała Trzaskowskiego przed wyborami prezydenckimi. Chodzi o sprawę spotów, jakie pojawiały się w mediach społecznościowych.
Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie kampanii wspierającej Rafała Trzaskowskiego
Sprawa dotyczy treści politycznych, które w trakcie ostatniej kampanii prezydenckiej pojawiały się w sieci. Chodzi m.in o strony „Wiesz jak nie jest” oraz „Stół Dorosłych”. Obie w ciągu tygodnia wydały na reklamy w mediach społecznościowych więcej niż którykolwiek z oficjalnych komitetów wyborczych.
Zamieszczane przez profile filmy atakowały i wyśmiewały Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena, głównych konkurentów Rafała Trzaskowskiego. Za ich publikacją stali pracownik i wolontariusze fundacji Akcja Demokracja. Jej prezesem jest Jakub Kocjan – człowiek, który jeszcze niedawno był asystentem posłanki Koalicji Obywatelskiej, a w 2020 r. otrzymał nagrodę od prezydenta Warszawy.
Politycy PO promowali te spoty w mediach społecznościowych
Sztab Rafała Trzaskowskiego odciął się do akcji, ale, jak się okazało, politycy PO już dawno promowali te spoty w swoich mediach społecznościowych.
Analiza dokumentów, dokonana przez śledczych, wykazała związki operacji z obywatelami i firmami z państw trzecich.
Masowa akcja dezinformacji podczas kampanii wyborczej
Opinię w sprawie kontrowersyjnych treści wydał NASK. Wzbudziła ona jednak poważne kontrowersje. Wskazano w niej bowiem, że prawdziwym celem ataku był Rafał Trzaskowski.
Trwa masowa akcja dezinformacji wyborczej przeciwko Rafałowi Trzaskowskiemu z wykorzystaniem systemów SMS operatorów telefonicznych. Podszywanie się pod Platformę Obywatelską i prowadzenie kampanii poza komitetem wyborczym jest niedozwolone. Sprawa została zgłoszona do NASK. Składamy też zawiadomienie do prokuratury
– pisała na platformie X Wioletta Paprocka, ówczesna szefowa sztabu kandydata KO
Szefowa sztabu Trzaskowskiego opublikowała treść pisma, datowanego na 13 maja, które zostało skierowane do NASK i koncernu Meta, który jest właścicielem platformy społecznościowej Facebook. W dokumencie, pod którym podpisał się pełnomocnik komitetu wyborczego Rafała Trzaskowskiego Grzegorz Wójtowicz, wskazano, że „treści o charakterze politycznym, w tym reklamy zawierające fragmenty agitacji wyborczej na rzecz kandydata na prezydenta RP Rafała Trzaskowskiego, publikowane na profilu „Wiesz Jak Nie Jest” oraz „Stół Dorosłych” – nie są materiałami pochodzącymi od i opłaconymi przez Komitet Wyborczy Kandydata na Prezydenta RP Rafała Trzaskowskiego”.
źródło: dorzeczy

