Po świętach handlowcy zapowiadają obniżki sięgające nawet 80% – donosi „Rzeczpospolita”.
Sklepy rozpoczęły intensywne działania promocyjne, aby przyciągnąć klientów po świętach. Lidl ogłasza obniżki sięgające nawet 70% na produkty przemysłowe, podczas gdy Castorama zachęca do zakupów hasłem „nawet 80-proc. obniżek” – podaje „Rz”.
„Polacy wciąż patrzą głównie na ceny, więc nie ma się co dziwić, że hasło posezonowych obniżek pada na podatny grunt” – powiedział prezes Forum Dialogu Gospodarczego Andrzej Faliński na łamach gazety.
Powołując się na badania UCE Research i Grupy Offerista, napisano, że jeszcze przed Wigilią 49,4 proc. Polaków zamierzało oszczędzać na świątecznych wydatkach bardziej niż w zeszłym roku, natomiast 39,6 proc. było przeciwnego zdania. Gazeta przypomniała też, że rok temu o oszczędzaniu mówiło 73,2 proc., a wydawać więcej planowało 18 proc. „Polacy widzą, że inflacja znowu idzie w górę. To wyraźnie mniejszy wskaźnik niż rok temu, ale mimo wszystko wciąż czuć ducha oszczędności” – podkreślił cytowany przez „Rz” Robert Biegaj z Grupy Offerista.
Sytuacja na rynku nadal nie jest zadowalająca, a konsumenci pozostają niezwykle ostrożni. W związku z tym, sektor handlowy stara się zachęcić tych, którzy wstrzymują się z zakupami, oferując im wyjątkowe promocje.
Źródło: PAP