Karol Nawrocki, obywatelski kandydat wspierany przez PiS, kontynuuje swoją kampanię prezydencką, koncentrując się w lutym na trzech strategicznych celach. Jak donosi „Rzeczpospolita”, sztab kandydata planuje działania mające zwiększyć jego rozpoznawalność, podważyć wiarygodność Rafała Trzaskowskiego oraz powiązać go z rządem.
Zwiększenie rozpoznawalności
Pierwszym celem kampanii jest dotarcie do wyborców, którzy jeszcze nie znają Nawrockiego. Według ostatniego badania CBOS, 22 proc. respondentów nie kojarzy jego nazwiska, podczas gdy w przypadku Trzaskowskiego ten odsetek wynosi zaledwie 2 proc. W związku z tym Nawrocki będzie kontynuował objazd po kraju i spotkania z wyborcami.
Podważenie wiarygodności Trzaskowskiego
Drugim celem sztabu jest uniemożliwienie Trzaskowskiemu przejęcia elektoratu centroprawicowego. PiS planuje przypominać jego wcześniejsze wypowiedzi i decyzje, podkreślając sprzeczności w jego działaniach pod hasłem „Który Trzaskowski jest prawdziwy?”. Przykładem ma być propozycja uszczelnienia programu 800+ dla Ukraińców, którą obóz rządzący uznaje za niewiarygodną i potencjalnie szkodliwą dla poparcia Trzaskowskiego z obu stron politycznej sceny.
Powiązanie Trzaskowskiego z rządem
Ostatnim punktem strategii jest przedstawienie Trzaskowskiego jako reprezentanta rządu i podkreślanie, że obecna władza nie rozwiązuje problemów Polaków. Dodatkowo sztab PiS uważnie śledzi kontrowersje wokół apartamentów w Muzeum II Wojny Światowej, chociaż na razie temat ten pozostaje głównie w kręgu medialno-politycznych debat.