Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje o ostrożność. Oszuści podszywają się pod konsultantów i próbują wyłudzić dane, prosząc o potwierdzenie zmiany numeru telefonu.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed oszustami
ZUS ostrzega przed przestępcami, którzy dzwonią na numery seniorów i podają się za pracowników zakładu. Pytają oni o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS. Może być to próba wyłudzenia danych osobowych.
ZUS wskazuje, że w ostatnich tygodniach liczba tego typu prób oszustwa znacznie wzrosła.
Pracownicy ZUS nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu
W związku z zagrożeniem, Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że jego pracownicy nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają ich o instytucje finansowe, z których korzystają.
Urzędnicy podkreślają, że w przypadku kontaktu ze strony ZUS-u, jego pracownicy podają swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta.
Połączenia od naszych konsultantów mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie da się zmienić numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie. Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, czy osoba, która podaje się za pracownika ZUS, na pewno nim jest, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer telefonu: 22 560 16 00 – czytamy na stronie ZUS
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości osoby dzwoniącej, ZUS prosi o niezwłoczny kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub telefon na infolinię Centrum Kontaktu Klientów pod numerem 22 560 16 00.
źródło: dorzeczy